کار و فناوری
محتواها، مهارت ها، روش ها، فرآيندها و عناصر كليدي، در حوزه هاي تربيت و يادگيري مشخص مي شوند. حوزه هاي تربيت و يادگيري يكي از حوزه هاي يازده گانه است كه در برنامه درسي ملي لحاظ شده و شامل كسب مهارت هاي عملي براي زندگي كارآمد و بهره ور، كسب شايستگي هاي مرتبط با فناوري علوم وابسته به ويژه فناوري اطلاعات و ارتباطات است. اين شايستگي ها براي تربيت فناورانه و زندگي سالم در فضاي مجازي و نيز آمادگي ورود به حرفه و شغل در بخش هاي مختلف اقتصادي و زندگي اجتماعي ضروري است. آموزش فناوري ، كار و مهارت آموزي باعث پيشرفت فردي، افزايش بهره وري، مشاركت در زندگي اجتماعي و اقتصادي، كاهش فقر، افزايش درآمد و توسعه يافتگي خواهد شد.
اهداف اصلی کلاس کار و فناوری دبیرستان اندیشمندان سعدی:
بلوغ حرفه اي: رسيدن به درك درستي در ارتباط با انتخاب شغل مورد علاقه و توانمندي خود
فرهنگ كار و توليد: ارزش والاي كار در زندگي هر فرد
سواد كارآفريني: ريسك پذيري، نيازسنجي و …
سواد فناوري اطلاعات و ارتباطات: مهارت كار با ابزارهاي مستندسازي، جست و جوي اطلاعات و …