ویژگی های مدرسه ایده آل

بدون دیدگاه

اینجا قرار است با ویژگی‌های شگفت انگیز، بهترین دبیرستان دخترانه آشنا شوید و بدانید چرا مدرسه متوسطه دوره اول اندیشمندان سعدی  جزء مدارس موفق در تبریز بوده و همیشه رضایت دانش‌آموزان و والدین آنها را جلب کرده؛ پس اگر از آن دسته از والدینی هستید که انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندتان برای شما خیلی مهم هست، یا اگر دانش‌آموزی هستید که دوست دارید در بهترین دبیرستان دخترانه تبریز و با پیشرفته‌ترین امکانات آموزشی و بهترین دبیران درس بخوانید، با ما همراه باشید. ما ابتدا خصوصیات یک مدرسه ایده آل را بررسی می‌کنیم و بعد از امکانات و ویژگی‌های فوق‌العاده اندیشمندان سعدی  برایتان خواهیم گفت.

اما اینجا یک سئوال مطرح است که یک مدرسه ایده آل باید چه شرایط و امکاناتی داشته باشه تا بتوانید با خیال راحت آنجا ثبت نام کنید؟

  • از دید کلی مدرسه‌ای ایده‌آل هست که مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان یاد بدهد.
  • اما در زمینه آموزش، آن مدرسه‌ای بهتر است که به تلاش دانش‌آموز اهمیت بدهد، نه به نمره.
  • و پیشرفت هر دانش آموز را با خودش مقایسه کند، نه با فرد دیگر

 مدرسه‌ای ایده‌آل هست که استعداد دانش‌آموزانش را کشف کند و در همان زمینه از دانش‌آموز کار بخواهد و بر اساس همان استعداد، دانش‌آموز را هدایت، راهنمایی و تشویق کند.

هنگام انتخاب مدارس برتربه چه نکاتی دقت کنیم ؟

فضای مناسب: یکی از مهم‌ترین خصوصیات مدارس برتر فضای آموزشی آنهاست. فضای آزاد، حیاط و محیط ورزشی مدرسه می تواند تاثیر زیادی روی روحیه و انرژی دانش‌آموزان داشته باشد. با توجه به اینکه بسیاری از مدرسه‌ها و خصوصاً مدارس غیرانتفاعی روز به روز در حال کوچکتر شدن هستند و این فضا رو از دست میدهند، داشتن محیط مناسب و استاندارد می‌تواند یکی از فاکتورهای خیلی مهم در انتخاب مدرسه ایده‌آل باشد. همچنین فضای داخل مدرسه و کلاس‌ها باید مناسب باشند.کلاسها باید نورگیری و تهویه مناسب داشته باشند. کلاس‌های درس باید تجهیزات گرمایشی مناسبی داشته باشند. تجهیزات کلاس‌ها (میز، نمیکت، تخته و…) باید استاندارد باشد و قدیمی و فرسوده نباشد. وجود امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی مناسب هم مسئله مهمی است.

معلمان:  بچه‌ها بیشتر از هر کس دیگری با دبیران در ارتباط هستند، قشری که تاثیر بسیار مهمی در تربیت نسل‌های آینده دارند. بنابراین وجود کادر معلمینی که هدف آنها ارتقای سطح تحصیلی و شخصیتی دانش‌آموزان باشد، می‌تواند از بزرگ‌ترین مزیت‌های یک دبیرستان خوب باشد. بهترین مدرسه ها سعی در به کارگیری معلمان برتر دارند. یک معلم خوب علاوه بر اینکه لازم هست در درس و رشته خودش علم و آگاهی زیادی داشته باشه، باید شخصیت و اخلاق خوبی هم داشته باشه تا دانش‌آموزان از وی الگو بگیرند و با علاقه بیشتری به درسش توجه کنند.

مشاوره و برنامه ریزی: یکی دیگر از خصوصیاتی که در بسیاری از بهترین دبیرستان‌ها دیده میشود سیستم مشاوره و برنامه‌ریزی هست که باعث میشود زندگی شخصی دانش‌آموزان هدفمندتر باشد. در این صورت دانش‌آموزان می‌توانند مطالعه بهتر و منظم‌تری داشته باشند. وجود یک تیم مشاوره تحصیلی خوب در یک مدرسه می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بکند. یکی دیگر از مزیت‌های دبیرستان اندیشمندان سعدی استفاده از بهترین مشاوران تحصیلی  و معاونین اموزشی و تحصیلی بصورت یک تیم تحصیلی و تربیتی است.

پرورش خلاقیت:  مهم‌ترین ویژگی موقع انتخاب بهترین مدرسه محسوب میشه. مدرسه‌های برتر باید به پرورش قدرت تفکر و خلاقیت دانش‌آموزان اهمیت زیادی بدهند و برنامه‌های ویژه‌ای برای آن داشته باشند. از آنجایی که درحال حاضر بیشتر توجه خانواده‌ها، دانش‌آموزان، مدیران و معلمان به نمرات دانش‌آموزان معطوف شده، اکثر مدارس سعی می‌کنند سیستمی طراحی کنند که در آن دانش‌آموزان بیشتر درس بخوانند و نمرات بالاتری کسب کنند. بدون توجه و تفکر درباره اینکه هر دانش‌آموز چه استعدادهای شگفت‌انگیزی دارد که اگر فضای مناسبی داشته باشد میتواند خلاقیت و استعدادش را بروز دهد، می‌تواندآینده تحصیلی و شغلی خیلی موفق‌تری داشته باشه. بنابراین خیلی مهم است که یک مدرسه خوب علاوه بر اینکه به درس خواندن بچه‌ها اهمیت میدهد، به استعدادیابی و پرورش خلاقیت‌های دانش‌آموزانش هم توجه داشته باشه و فرصت‌های خوبی در اختیار آنها قرار بدهد تا از قدرت خلاقیت و نوآوری آنها استفاده کنند.

Admin bar avatar

مدیر اندیشمندان

دبیرستان دخترانه اندیشمندان سعدی که یکی از مراکز آموزشی معتبر در شهر تبریز می‌باشد در سال 1396 توسط مدیر و موسس، سرکار خانم کبری سعدی در منطقه ولیعصر تاسیس گردید. این دبیرستان شامل 8 کلاس هوشمند، آزمایشگاه و نمازخانه می‌باشد. تاسیس چنین مجموعه آموزشی توانسته است بستر مناسبی را برای شکوفایی و رشد استعداد‌های آینده‌سازان این مرز و بوم فراهم آورد.