فعالیت های اقتصادی

بدون دیدگاه

فعالیت‌های انجام گرفته در بعد اقتصادی (فعالیتهای بازارچه کار و فناوری):

از زمان تغییر درس حرفه و فن به درس کار و فناوری موضوعی تحت عنوان بازارچه در کتاب کار و فناوری مطرح شد. این طرح در راستای هدف گذاری‌های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر گسترش آموزش مهارت محور تصویب شد. در این طرح دانش آموزان بر اساس پودمانهای کتاب کار و فناوری مطالبی را فرا میگیرند و سپس بر اساس آموخته های خود مهارتی را بصورت عملی به اجرا در می‌آورند.

تحقیقات نشان می‌دهد دانش آموزانی که مهارتی عملی فرا میگیرند، امید به زندگی، اعتماد به نفس، شادابی و سرزندگی بیشتری دارند و این یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش است. ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت دانش آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس، نمایش توانمندی دانش آموزان به اولیاء و جامعه، فراهم کردن زمینه حضور بیشتر دانش آموزان در مسابقات علمی و عملی، تقویت قوه تخیل و تعقل در فراگیران، گسترش امر تحقیق و پژوهش در حوزه های آموزشی و نهادینه نمودن فرهنگ مشارکت در بین دانش آموزان از اهداف بازارچه های کار و فناوری است.

در این راستا دبیرستان غیردولتی اندیشمندان سعدی تبریز مهارتهای هنری و عملی را در پایه های مختلف بر اساس پودمانهای کتاب کار و فناوری اجرا میکند. از جمله مهارتهای اجرا شده در دبیرستان اندیشمندان سعدی میتوان به آموزش دوختهای اولیه، گلدوزی، بافتنی، ساخت دستبند، ساخت تراریوم، برجسته کاری روی مس، شمع سازی، رنگ‌آمیزی سفال، کار با نمد، عثمان دوزی، گلسازی، آموزش پادری، جعبه سازی، ساخت تابلوهای سه بعدی، رنگ آمیزی مجسمه های پلی استر و … اشاره کرد. تمامی مهارتهای فرا گرفته شده نیز  بصورت نمایشگاهی تحت عنوان بازارچه کار و فناوری در معرض دید اولیاء و مربیان و دانش‌آموزان مدرسه قرار میگیرند. دانش‌آموزان در این بازارچه تولیدات خود را در معرض نمایش و فروش گذاشته و تجربه اولین فروش خود را کسب میکنند.

هم چنین با اهداء بخشی از عواید فروش به انجمنهای خیریه با این اقدام خداپسندانه نیز آشنا شده و حس انسان دوستی و یاری به همنوع در آنها تقویت میشود.
لازم به ذکر است که دبیرستان اندیشمندان سعدی تبریز در جشنواره خوارزمی قسمت بازارچه، رتبه اول ناحیه را توسط دانش آموزان آیسان جعفریان و هلیا اکبرپور کسب نموده است.

 

تصاویر فعالیتهای بازارچه کار و فناوری

Admin bar avatar

مدیر اندیشمندان

دبیرستان دخترانه اندیشمندان سعدی که یکی از مراکز آموزشی معتبر در شهر تبریز می‌باشد در سال 1396 توسط مدیر و موسس، سرکار خانم کبری سعدی در منطقه ولیعصر تاسیس گردید. این دبیرستان شامل 8 کلاس هوشمند، آزمایشگاه و نمازخانه می‌باشد. تاسیس چنین مجموعه آموزشی توانسته است بستر مناسبی را برای شکوفایی و رشد استعداد‌های آینده‌سازان این مرز و بوم فراهم آورد.